Sommartiden är slut...

Någon som har glömt att ställa tillbaka klockan inatt? Synd för dig, då har du stigit upp en timme för tidigt... =P Haha.

Jag vakna runt 7 å utvilad (alltså 8 om det hade varit sommartid) å det kändes bara finemang=) Satte igång SVT Play och programmet "Annas Eviga". Ämnet de tar upp i programmet är för och emot abort. Tuff fråga det där... Tror inte att jag själv skulle palla att göra abort, skulle nog inte ha hjärta till det. Samtidigt hade det varit orttvist mot barnet att föda fram det när jag inte kan ge det ekonomisk trygghet med tanke på att jag studerar å lever på studiebidrag. Det hade varit skillnad om pappan till barnet hade jobb och att vi hade gemensamt boende. Hm sånt här ska man inte grubbla allt för mkt på... Hörde en kompis berätta om att hans bror och flickvän hade fått barn ganska nyligt. Brodern var väl runt 25 å tjejen var 21, arbetslös och outbildad... De har nyss köpt hus å renoverar samtidigt som de lever på hans usla lön. Skulldsatt uppöver öronen... Är det här ett bra utgångsläge för att skaffa barn? Näää jag tycker verkligen inte det! läget hade varit annorlunda om de hade varit äldre och den biologiska klockkan var på väg att avta. Alltså i min mening så anser jag att man INTE ska vänta till efter 30-strecket innan man skaffar första barnet.  Risken för missfall ökar, risken för kromosonala komplikationer för födda barn ökar mm. För att ta del av siffror kolla denna rapport från Sahlgrenska Universitetssjukhuset i Göteborg http://www.sfog.se/PDF/%C3%84ldre%20mammor%20-riksst%C3%A4mman%202007%20final%20final.pdf Riktig intressant läsning... 


Bilden hämtad från http://www.patriklindstrom.com/galleri/portratt/bebis-1.jpg

Nä jag ska väl inte diskutera nå mer runt det där för tillfället iallafall... Ska väl ta mig ut snart tänkte jag å sen kanske det blir att försöka göra en strategi för hur jag ska lägga upp tentaplugget... Have a nice day!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0