Annika tipsar om göteborgskex

Testade en ny sort Singoalla i helgen med lakritssmak, de var riktigt goda - åt upp typ halva paketet själv! jag brukar egentligen inte vara så förtjust i Singoalla men de här var jättejättegoda! Blev som en god kontrast mellan vaniljen och lakritsen..


Jag har i hela mitt liv varit barnsligt förtjust i Ballerina och det har under senare år kommit nya sorter av den goda klassikern. Både den med apelsinsmak och den med mintsmak är grymt goda, minst lika god som originalet. Men för några månader sen testade jag ballerina choko som jag tror är nyast i sortimentet. En sak kan jag då säga
Detta kex är bäst i test!!




Hmm Choco på första plats å resten på delad andraplats kan man säga.. Har dock inte testat den sista sorten i sortimentet av ballerina som heter toffee.. Är det nån som har testat?? Är de goda??

Nu börjar kvällen leda mot sitt slut och mitt blogginlägg om kex likaså.. måste bara påminna folket där ute hur gott det är med Bragokex med chokladöverdrag och Remi i alla dess sorter(har dock inte testat remi mörk). ja så är det, ballerina äger och kommer alltid göra det! Give me some cookies and I'm happy=)

För att se Göteborgskexs egna topplista så klicka här

Kommentera gärna och tipsa om era favoriter, oavsett vilket företag som står bakom märket! =)



Kommentarer
Postat av: Carina

Hur insnöad är jag då, när det gäller kex? Visste att det fanns mint och apelsinsmak utöver originalet. Så tack för tipsen. Lakritssmak lät intressant...Vanliga bragokex och pepparkakor hör till mina favoriter :)

2009-04-28 @ 10:42:01
Postat av: Anna

Laktris, det lät läskigt. Inget jag skulle få för mig att prova. :) Maryland går alltid hem också! Allt med choklad förresten... :)

2009-04-28 @ 13:40:27
URL: http://annastickar.blogspot.com
Postat av: Carro

Du hitta då alla möjliga saker du.;) jag är nog den enda som inte hittar sånt där.;) men ja kan ju säga såhär att inget slår hobnobs me choklad.;P

2009-04-28 @ 13:50:53
URL: http://whitesnake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0