Utvärdering av kvällen

Stått och lagat mat med ena massa människor i över två timmar ikväll, framförallt med Phimpho, Millan och Peder. Jag bakade en jättegod äppelpaj som det kalasades friskt på å så hackade, skalade, rörde och grejade vi ihop en soppa, en kycklingrätt, favoritmorotssalladen , ris, nudlar och så nå friterat gottigott=) Mkt jobb, mkt folk och mkt mat! Men nu är jag hungrig igen, ha småätit och nu är det morot som gäller=P Oskalad förstås..

Det är första dagen på det nya året i Laos och det firas med en speciell ceremoni och vi fick band knutna runt handlederna medan vi önskade varandra lycka och välgång.. Jag fick hela 7 band vilket var flest under denna fest, Millan och Peder fick "bara" 6 band var..


Inte snygg bild på mig.. det är banden som räknas=P

Imorrn blir det seminarium, hoppas det går bra.. vet inte vad jag ska säga riktigt än men jag har hela förmiddagen på mig att förbereda det på.. Ska träffa Johanna vi tolvtiden för att gå igenom vad vi ska säga och käka lunch förstås! =) Jag säger som Milla - mat ÄR underskattat!

Ska väl börja dra mig till sängs snart.. Blev tvärpigg av att sätta mig vid bloggen=P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0