Sittningen

Jaaa nu tänkte jag berätta mer om sittningen som jag var på i lördags. Blev att Milla fick komma hit och hjälpa mig att snöra min klänning bak i ryggen eftersom jag kom på att jag inte skulle klara av det själv. Tur man har en vän nära tillhand när det kniper. Iallafall så cyklade jag sen till Nydalahöjd tillsammans med Emma å Sofia, hade tryckt upp klänningen under jackan å satt på mig silverfärgade adidasbyxor för att inte frysaihjäl om benen plus att jag tyckte det var ganska coolt med matschande gympabyxor till min glansiga klänning;) Blev lite förpepp hos Kristin där även Emma Boman och Christoffer (fadder) var, mysigt=)

Emma R och Sofia


Cyklade ner till TC och missade det mesta av minglet men det gjorde inte så mkt. Sen var det dags att börja äta och jag kan då inte klaga på maten. Tyckte bäst om det hemgjorda smöret som serverades till förrättens bröd!!! Det var alldeles vitt och fluffigt och smakade mest som sjuukt god grädde:) Getosten som var en del av förrätten var åxå väldigt god men den åsikten delade jag inte med alla, smaken är som baken heter det ju. Varmrätten var god med fläskfilé och potatiskaka som smakade mkt av örter, typ dragon tror jag. Ska kolla om jag hittar menyn så kan jag bara kopiera in den för de som är intresserade (alltså inte Milla som klagade på mig för lääängesen att jag hade för mkt mat på bloggen). efterätten var krämig och god men många av dem som fick nån laktosfri efterätt tyckte inte om sin så jag käkade dubbla desserter eftersom jag gillade deras sura sorbet;)

Aron och Fredrik

Kommer inte ihåg vad hon hette men hon satt snett mittemot mig

Såg inte så glad ut över att få sitta bredvid mig..;)

Fick sitta med några nollor som var jättetrevliga plus Aron i min klass å Fredrik från Röntgen, de var roliga båda två=) Tur att det var bordsplacering annars hade man ju satt sig med "de gamla vanliga" som man brukar luncha med på solan i vanliga fall. Sen så blev det lite spex å sånt som hör sittning till å sen så blev det att skaka rumpa tillsammans med främst nollorna och Christoffer som jag hängde med hela kvällen. Why?? för att det är en sjukt trevligt kille!!! =) Gick hem ganska tidigt, typ halv ett men jag kände mig nöjd. Många av mina vänner hade dragit vidare på Rex och jag kände att jag hade dansat av mig på fredagen. Gick till Kuratorvägen tillsammans med Christoffer som lägligt nog åxå bort där å vi snackade en massa sjukhus å sånt trevligt. Bra att ha nån som har gjort sånt som man själv ska gå igenom i utbildningen å så. Fick hjälp av Jonny att ta av mig klänningen, tur det för jag kände att maten och vinet å VATTNET hade spänt ut magen lite lätt under kvällens gång så att klänningen verkligen satt som ett korvskinn;)

Ja det var väl det jag hade att berätta..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0