Home again

jo nu var jag då tillbaka i den stora staden Umeå som jag bör kalla min hemstad numera.. Har som sagt varit hemma i Kråkberg och jobba i hemtjänst samt umgåtts med familjen och svulla choklad, julmat och mammas helt underbaaraa kakor!! Ny favoritmat på julbordet detta år var nog revbensspjällen, mammas egenhändigt gjorda currysill och rullsylta (har alltid trott att jag INTE tycker om det). Bästa kakan var nog... hm svårt men det tror jag får bli chokladsnitten faktiskt, enkla men GODA=) Jaja det var det.

Efter Kråkberg blev det att hämta upp min älskade prins i Gunnarn och ta med honom till Husum där vi bodde med pappsen. Nyårskvällen firade vi hos mormor med HELA familjen minus lillebror, molly och jamas som valt att stanna till fjälls.. Nyårsdagen blev det en långprommis med de två männen i mitt liv =P och därefter NYPONSOPPA (som är alldeles för underskattat) och födelsedagsfika för storebror hemma hos mormor.

På kvällen lämnade jag och Isak Husum och drog norrut till Umeå.. Idag har det inte bliivt mkt gjort men jag har då lämnat tillbaka prinsen till Luleå nu.. Staden började sakna honom! Jaaa nu har jag då ladda hem Scotts nya CD och sittter och njuter av de ljuva tonerna av dansband..

Två mörka ögon

Jag såg ett ljus i dina ögon, ett ljus som ännu lever kvar. 


Jag minns så väl den första gången, min vän. 


Vi möttes, det var sommar, och jag fann kärleken. 
 
 
Två mörka ögon, och leendet Du gav mig 

  

och ingenting var längre som förut. 


Den varma känsla, som bor nånstans inom dig 

         

förändrade mitt liv på en minut. 


 

Det fanns en sång på dina läppar, 

en sång Du lärde mig förstå. 

Jag minns så väl de vackra orden, min vän, 

Du lärde mig den sommar'n, när jag fann kärleken. 



 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0