Att älska och att sluta älska någon

Ja det är en sak jag har tänkt på.. Om man älskar någon hur kan det då bara försvinna från en dag till en annan?? Betyder det att personen inte äskade den andra utan bara trodde att han älskade?? Eller betyder det att personen intatar sig själv att han inte älskar den andra tills det blir så?? Eller betyder det att man bara hipp som happ kan sluta älska någon?? I såna fall så är ÄLSKA inget stort i sig tycker jag... Det som ska vara det största man kan göra i livet, att älska. Kärleken till livet och människorna ska en dag segra mot allt ont på vår jord hoppas jag men hur ska detta kunna ske om kärleken kan ta slut över en natt?? Ska det vara på det här viset så betvivlar jag att kärleken någonsin kommer att segra öer allt det onda hatet som finns i samhället. Alla kan inte äska alla men alla kan älska någon heter det ju men vem ska du älska och vem älskar jag och vem kommer älska mig?? Jag trodde du äskade mig men nu är jag bara nån i ditt förflutna..

Du har sagt att du är dålig att formulera dig skriftligt men en punkt i slutet av ALLA sms(vilket inte är så många med ändå) talar sitt tydliga språk, att jag är luft för dig. Sån där jäkla luft som återfinns vid större vägar som trafikeras av fuciking lastbilar å skit som gör att man håll å dö av luftföroreningar när man försöker promenera på väggrenen.. Usch jag vill inte vara en person som stinker koldioxid å vägdamm men det är svårt att bara glömma allt som varit. För mig är det inte lika lätt att sluta älska.. vad nu älska egentligen innebär.. Men jag tror det var det jag gjorde eller gör eller jag vet inte men det som var förut var för mig speciellt och är fortfarande speciellt när jag tänker på det.  Synd att det inte funkade mellan oss, kanske var det meningen att det skulle ta slut, kanske var det meningen att vi skulle hålla ihop men det är ingen som vet.. Eller vem vet egentligen???

Kommentarer
Postat av: Milla

Låt det ta tid vännen. Ingen kan stressa en brutet hjärta att bli helt igen...



Jag vet hur det är. För min del är det mer som att det var två människor som älskade varandra, men då kom den ena på att han ville testa vara med en annan människa ett tag. Den första var helt förstörd och fick ett helvetes år fyllt med ångest, depression och olyckor hit och dit. När hon till slut någolunda kom över pojken, så hade pojken här märkt att det inte alls gick bra med den nya tjejen och att kanske den gamla kanske var kärleken i alla fall. Frågan är nu om han kommer att gå med krossat hjärta, eller om historien bara kommer att upprepa sig ännu en gång....

2009-07-08 @ 10:19:25
URL: http://emberius.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vill du ha fler besökare till din blogg?

Bli medlem på dessa sidor så lovar jag att

din statistik kommer öka!



http://www.bloggplus.se?r=58593

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=lillsazza

http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=lillsazza

2009-07-08 @ 10:48:08
URL: http://lillsazza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0