Min helg i Husum

Åkter ner på fredag efter att pratiken slutat, käkade en tacosmiddag å sen blev det TVtittannde å så en promenad i månskenet innan sängdags.

Lördag en for vi uppöver till Kroksjö och träffade på farbror Kent. Drak en kopp kaffe tillsammans å så följde jag med honom till Hattsjö för att inspektera ombyggnationerna och bara vara. Snacka om kvalitetstid med farbrorn, helt undebart!! =) Tog mig en promenad tillbaka längs grusvägen till Kroksjö å käkade lite mackor med pappa. Sen tog vi en skogspromenad där vi hittade kantarelller=) Pappa hade visst inte plockat kantareller på ungefär 50 år!! Shit tänkte jag.. Det hör ju sensommarn och hösten till.

Världens bästa fajbjoj Kent<3


Mitt Kroksjö


Vi gick bl.a. på gamla vägen som användes innan bilvägen byggdes..


Kantareller!


Tur jag hade tagit med mig en plastpåse i fickan, det MÅSTE man ha nät man ska gå i skogen för man vet ju aldrig vad man kommer att stöta på. Ett arv från Sture tror jag..
Lördagkväll blev det gomiddag å så kollade vi på körslaget, "kände" två styckna som kom med i Lyckselekören=) Drack kaffe och käkade glassbåt.. Sen va väl den dagen slut.




Söndagen var det skitpissväder å jag blev allmänt less på allt, tog bilen till mormor medan pappa städade å grejade på hemmavid. Drack kaffe och skvallrade med henne å tvättade hennes hår å hade lite lätt fotvård med henne. Trevligt! Kärde ner till Husum å tog en promenad i pissvädret för att inte gå i bitar av endorfinbrist tillsammans med pappa. Käkade en hamburgare med ägg å allt annat man kan tänka sig kan få plats under två bröd.. Dagobert släng dig i väggen!!

Försökte fota svanarna men det gick dåligt..

Lägg märke till regndropparna i vattnet..

Mumma=)


Tog bussen norrut vid 15:50 och drog en stepmuskel med Maria vid 18. Va ett riktigt bra pass för ledaren satte fokus på MUSKEL för en gångs skull, de nadra sätter mest fokus på STEPdelen. Efter träning blev det att gå på ÅC å handla en massa grönt å ägg å mjölk.. Intressant! Gick hem, duschade å åt en sen middag innan jag drog vidare till Jonny å vi käkade Kanelbulledagens första bullar.. Tur man har mamma som bakar=) Såg film å sov=)

Kommentarer
Postat av: Carina

Den där bron känner jag igen. Att du inte kom förbi när du var så nära. Då hade du fått smaka goda kanelbullar :)

Kraaam

2009-10-05 @ 17:30:01
URL: http://cinacarina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0