Helgen i Husum

FREDAG
Började min långhelg med att åka ner till Övik på fredagen. Gick på Intersport och köpte mig valla för presentkortet som jag hade fått av kusinerna i julklapp så när min gamla tar slut så är det bara att knäcka den nya flaskan glidvalla! =) Farbjoj Kent och jag möttes därefter upp på Cafe Lilla Paris och tog en fika, nice det! Vi for sen hem till honom och bytte om å tog en promenad runt Höglandssjön. Vi hann avhandla en massa ämnen under promenadens gång:) Det är så sjuuukt nice att träffa sina nära å kära och bara få umgås två och två tycker jag. Oftast är det en massa släkt runtom en på samma gång. När vi kom tillbaka så hade hans sambo Ingela fixat middag till oss, riktigt lyxigt med en sån sevice! =) Sen satt vi å snackade i soffan å kalasade på tårta från Sockerbagaren:) Fick sen skjuts hem till pappsen av Kent..


Lördag
Blev en sedvanlig tur till Kroksjö tillsammans med pappsen och jag passade på att köra lite 740 för att inte glömma bort hur man gasar och bromsar med en bil;) Blir inte mycket av den varan här i stan å tur är väl det! ;) Vi tog en skidtur med militärskidorna upp till skoterstugan å tillbaka:) På kvällen lagade pappa entrecote och klyftpotatis till middag, gott det! =) Blev en kväll i soffan med mitt första Robinsonavsnitt på länge och så kalasade vi på potatisbakelser från Edmarks Finbageri, goa va dom!!!!

Söndag
Söndagen spenderades hos mormor med morbror Christer och hans familj:) Vi städade å grejade å så käkade vi våfflor till lunch. Gick ner till Husum vid 14 tiden och spelade Sverigespelet med pappsen innan jag tog bussen hem till Umeå vid 17. Vi va så inne i det så vi var nära att missa bussen, lite extra spänning i tillvaron;) Gick hem till min ängel och käkade middag där i väntan på filmkvällen. Vi såg Zombieland och jag gillade den skarpt! Riktigt kul:)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0