Skidor och annat skoj

Igår var jag å testade milspåret på Nydala för första gången i år. Tycker det är skamligt att man ska måsta betala för att åka på spåren där men det var då ingen som kollade mig, tror det är annars om man skulle ha åkt på helgen där.. Men det stod på den där spårbetalaravgiftsautomaten att kortet var för konstsnöspåret som är på 5 km. Men det är ju samma spår i början å slutet som milspåret så det är lite svårtolkat om man ska betala eller inte. Shit the same, for AnnikaUL och hennes studerande vänner så är det fritt fram att åka. Kul var det att åka ett annat spår, det är lite plattare (mkt plattare) än SM-spåret så det gav en annan typ av åkning.

Ungefär såhär tärd burkar jag se ut efter milen..

Bilden är från förra veckan nångång


Idag blev det att åka på SM-spåret efter skolan, va asjobbigt måste jag erkänna. Gatt till och med stanna å vila i en backe, helt sjuuuukt trött var jag i HELA kroppen. Känner att gårdagen gjorde sitt på armarna. Christer knäckte idén om Tjejvasan nästa år å jag blev sjuuukt pepp på det.. Kanske man till och med skulle köra vanliga Vasaloppet då man liks är där.. BEror på hur formen ser ut till hösten och hur mkt tid och energi jag kommer orka lägga ner på träning. Får bli mer seriös med det jag stoppar i mig och NÄR jag stoppar i mig det isf. Å så inte festa så mkt, men det götr jag iofs inte nu heller.



Ikväll har jag varit på årsmöte i Hemvårnskåren och svulla smörgåstårta, bra att se jur mötena går till och vad som har hänt och kommer att hända. Har redan träffat människor där som jag verkligen tycker om=) Imorrn ska jag åka till Lycksele vid 16:30 för att vara med på helrepet med kåren där. Kommer hem vi 23:30 på kvällen så det blir en låång kväll men jag ser verkligen fram emot att träffa Storumanfolket igen! Främst CarroBarro förstås å ERLAND<3

Härlig bild från lyxigaste sommarjobbet ever!


Har en såndär konstig känsla av att allt kommer att köra ihop sig för mig, det är lugnt i skolan nu och jag har planerat in en massa grejer som känns rolig utöver det. Men snart kommer en ny kurs å då känns det som om jag kommer sakna den frihet som jag nu unnat mig att ta.. MEN det kommer jag att fixa, bara att sitta å plugga nån helg då å då så ska väl det lösa sig ändå hoppas jag. Största stressfaktorn i mitt liv för tillfället är sommaren, vart ska jag jobba? Med vad vill jag jobba? Vem vill anställa mig? Ja ni förstår säkert hur jag tänker..

Nice med hemtjänst men jag har tacka nej till jobbet där i sommar, vemodigt



Jaaa en skojig sak till är att jag fick kommentaren av två i min basgrupp att jag lever mitt liv i en ständig picknick! De tycker jag gör det bra som tar med mig hela fikasäcken till skolan varje dag med kaffe å mjölk å mat å grejer.. ;) De blev lite extra fult med tanke på att jag använde en bläckpenna som sked till mitt kaffe idag trots att det fanns plastskedar att tillgå typ 10 meter bort.. Men jag tänkte mig inte för, i mitt undermedvetna så satt jag väl mitt i skogen å vilade mina ben efter en skidtur eller kantarellplockning å åtnjöt min matsäck.. ;) De trodde jag skulle göra mig bra som fritidslärare när jag hade lessnat på sjuksköterskeyrket..

 



Fick även höra att min farbror Kent alltid brukade tänka på mig när han läste Nemi.. Vet inte om jag ska skratta eller gråta åt det. Hon är iofs mig idol i serievärlden men hon är inte den mest politiskt korrekta jag vet.. Men varför ska man vara så politiskt korrekt hela tiden för? ;)


 


Kommentarer
Postat av: Carina

Och inte fick man se skymten av dig på heeela helgen. Fast jag får väl skylla mig själv, var ju borta hela fredag och på söndag hade T borta match så där gick den dagen. En lyckad dag, vinst och T gjorde hattrick!! Fatta lyckan :)

Kramilikram

2010-01-27 @ 17:43:19
URL: http://cinacarina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0