tiden rinner iväg

Ojoj vad tiden går fort då man har roligt! Idag ahr jag träffat Lisa på VVH och gått igenom hemtentan med henne. Tror vi hade fattat den hyfsat lika iallafall:) Men lite extra grejer la båda till efter att ha tagit del av varandras enorma kunskaper om STATISTIK..;)

När jag komme hem så stöpte jag en bröddeg med grahamsmjöl, vetemjöl och kruskakli å så satte jag på vattenkokaren för att brygga kaffe i Jennifers bryggare.. Tyst säg inget!!! ;) Sen vet jag inte vad som hände men tiden gick fort, fort.. Fixade en potatis och skinkgratäng som jag hittade recept på hos Emmas matblogg dock följde jag det inte till punkt å pricka.. Det är en egenskap jag ärft från min mor, pappa däremot är kung på att följa recept då han lagar nåt nytt;) Satte till lite blandade örter så att det skulle smaka mera å så använde jag fetgrädde å mjölk istället för matlagningsgrädde.

Snart är jag som Gustav Vasa himself:)


Sen tog jag lite fika å begav mig iväg till Stadsliden igen för att åka skidor. Va sjuuukt kallt ute och blåsigt så jag nöjde mig med två varv runt 3,7:an. Snackade med Carro åxå som ringde, nice det! =)

Bjuder på tre stycken fräscha skidåkarfötter..


Komme hem å smakade gratängen till middag å jag måste då säga att jag hade lyckats rätt bra! =) Ska bjuda älsklingsponken på resterna imorgon å hoppas på ett ärligt utlåtande av honom! :) Fast eg skiter ja i vad han tycker  jag kommer då laga det igen!!! =)

Sen middagen var avklarad har jag städat mitt rum å rensat avloppet samt installerat multiskrivaren som jag fick av pappsen i julklapp.. Allt i de nya pjucksen! Va lite klurigt att dammsuga under sängen bara, fick för långa ben;)

Tror Philipp å han brud tycker jag är jäkla udda som struttar runt i långkalsonger, fleeceunderställströja å de nya pjucksen.. men det bjuder jag på! Har roat de andra i korridoren många gånger förut då jag städat med bl.a mammas gamla avlagda cerisefärgade pumps å mina älgskor;)


Bad å vila i sikte!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0