Helgen och lite annat

För det första så kan jag berätta att det blir Stroke på NUS i sommar för mig, mitt första sköterskejobb!!! Blir spännande.. Känner mig asrädd och nervös samtidigt som jag är pepp på att kasta mig ut och lära mig en massamkt:)

Syster Annika




Till helgen som var då..

På fredagen tog jag bussen på förmiddagen till Övik där jag möttes upp av min älskade Farbror<3 för lunchdejt på Café Lilla Paris där han är lite av en stammis. Lika mysigt som alltid att umgås med honom:) Sen så fick jag skjuts upp på sjukhuset där jag hälsade på mormor tillsammans med Håkanbråkan. Efter sjukhuset blev det snöskottning av pappas tomt så att det skulle vara fint då han kom hem, hann dock inte med att skotta riktigt allt innan han kom hem från jobbet. Beställde pizza till middag och sen så blev det en lugn hemmakväll med honom.

Får ta en två år gammal bild på järnduon istället..



Lördagen spenaderades i Kroksjö med snöskottning och en skidtur med pappa och vita blixten på hela 2,5 timmar, var riktigt, riktigt fint väder:) På kvällen såg vi på melodifestivalen och käkade semlor. Linda B som ägde med sin låt fick minst röster av det svenska folket - SKANDAL!!! Älskar texten på den låten, kanske beror på ordvalet "karl" som är lite av ett favoritord för mig;) Men men vinnalåten var tippad och jag tycker den är ganska bra. Dannys låt däremot var riktigt usel om ni frågar mig!!!


"Känns som om allting är opp-och-ner
Jag känner att jag inte orkar mer
Jag har en riktig karl, en sån man vill ha
Precis som det ska va'
Som kan det där med bygg och snickeri
Han kan kombinera mat med vin
Jag borde vara glad, jag vet vad jag har
En trygg familjefar
Men ändå i min fantasi
Finns en annan i mitt liv"

Söndagen var lika vacker som lördagen. Blev en timmes promenad innan pappsen steg upp och så for vi på en 2 timmars skidtur på skoterspåret mot Grundsundavalllen. Jättevackert! :) När jag får ordning på kabeln till tfn så ska jag ladda övet lite fina bilder:) Sjukt nöjd över min prestation åxå, har inte åkt klassiska skidor på flera år och jag matade ändå på ganska bra trots det faktum att det var gamla a la 70-tal med råttfällebinningar å allt =D


Söndagen avslutades med hemmagjord pizza och en halv Pretty Women innan ögonen föll ihop..



Tidig uppstingning idag så jag fick en lååång förmiddag. Har gjort tråkvuxengrejer å svurit för mig själv. En jobbig dag rent psykiskt så det är tur jag har en jourhavande kompis ett sms bort.. Guld<3 Blev en timmes löpartur runt Nydalasjön - Mariehem - Campus för att lugna ner psyket och sen så gick jag ner på stan för att inte behöva vara ensam. Mötte upp Emelie strax före två för intervju på Dragonens korttidboende och sen tog vi en pluggLatte på Café Göteborg.. Myyysigt värre:) Man måste ta hand om sig själv även om det kostar..



Sjukt förvirrad tjej just nu..men jag tror mkt grundar i osäkerheten kring framtiden och hur det kommer kännas att vara färdigpluggad och "vuxen" på riktigt.. Hatar att måendet ska behöva påverkas av andra fjanttramsgrejer åxå men man får väl acceptera hur man är och vart man har sina svaga punkter.

 

Vill ha denna starka känsla jämt!


Kommentarer
Postat av: ♥ Carina ♥

Hörde att du ringt. Synd att det var smittvarning hos oss. Try again nästa gång du kommer ner :)

Kul att se dig en stund i fredags i alla fall.

Kram

2011-03-16 @ 20:23:31
URL: http://cinacarina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0