Om att börja blogga igen

Det har nog hänt en hel del sen sist jag skrev här.. Men men har haft mkt med jobbet under hela hösten så det har inte blivit nåt kul att skriva om. Plus att man har ju tystnadslikt inom vården. Iallafall så har jag trivts mkt bra på Geriatriken 4 men ska nästa vecka börja jobba natt på Stroken igen fram till åtminstone 31 mars.

Vad annars ska jag berätta?

Jo ÄNTLIGEN har snön kommit till stan så nu är det skidor som gäller för hela slanten, synd man blir så trött i kroppen av att åka annars hade man kunnat åka mkt mera nu när man är mera ledig. Var till Östersund och hälsade på Tilda förra helgen å då blev det skidor skidor skidor i dagarna 3, mkt mysigt :) Hade det inte varit för det lilla pluttiga sjukhuset med NOLL jobb för oss sköterskor så hade jag mer än gärna flyttat dit på direkten! Hade varit jättekul att få bo i en stad där det är skidspår likt ett tunnelbanesystem à la Sthlm!

Julen firades på sjukhuset där jag fick äran att vara sjuksköterska till mina fina patienter tillsammans med underbara kollegor. Nyåret firades hemma i Kråkberg, blev bl a en riktigt kall dag i backen och sen middag med Bosse och några av hans kompisar. Millabus och hennes mys kom förbi en tvärsväng också innan de fortsatte mot Hemavan :)




Annars så är det lite tungt just nu men så är ju livet för oss alla - det går upp och ner! Skillnaden är väl att vissa av oss (t ex AnnikaUL) är lite bättre på att känna sig för och tänka på hur det verkligen känns i hjärta och själ.

Efter årets första skidtur får man se sliten ut!


Nu ser jag mest fram emot några dagars snowboardåkning i Tärnaby tillsammans med Ida som kommer upp i februari och hälsar på :) Kommer bli RIKTIGT kul :) Å så hoppas jag på att jag å Carro kan styra ihop ett skidläger här under vintern/våren åxå! Å på att jag tar mig iväg till Bergen för att hälsa på Maria R som bosatt sig där.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0