Uppdatering!

Har varit lite off den senaste veckan så jag tänkte göra en liten sammanfattning av vad som hänt i veckan.. :)

Fredag
Efter en natt med liiiite sömn så gick jag upp hyfsat tidigt för att plugga på MB å det gjorde jag åxå. Lyxade till med en gokaffe på Kahls  till lunch tillsammans med medtagna mackor. Gick hem vid tre och for på IKSU om jag inte minns fel. Kom hem å städade hela korridoren å så lagade jag min tonfiskpaj och tog en öl.


Lördag
Forspaddling med sjukt bra sällskap i Vindelälven blev det i en stooor gummibåt:) Var superttoppenroligt och pulsen ökade rejält! Sjukt jobbigt rent fysiskt åxå men det gjorde bara att fikat smakade bättre:) Kom hem vid åtta på kvällen och käkade en sen middag tillsammans med Aron och hans tjej. Försökte ta en tidig kväll men det gick dåligt för jag skulle packa och slappa på samma gång;)


Söndag
Ännu en tidig morgon med målet att gå till biologigränd och vara där kl 07:00 vilket jag klarade! Fick åka därifrån till Midgårdsskolan där bussen till Lycksele väntade in alla morgonpigga hemvärnsmusiker:) Sjukt nice med macka på bussen som de bjö på men saknade kaffet, hann inte äta frulle innan vi for.. Lite repitition med Lyckselekåren och sedan lucnh på campingen - sjukt jäkla gott var det och de hade ett ENORMT salladsbord att härja vilt på! :) Genrep och bulle i solskenet tillsammans med Carrobarro innan konserten började. Träffade lillebror och hans brud åxå ilket var trevligt:) Första gången jag träffade Marre och hon verkar vara söt:) Efter konserten som gick riktigt bra för mig så drack jag kaffe med lillebror, Marre, mamma och Elisabet i broderns nya lägenhet, blev förstås en massa flum och fulprat! ;) Dagen avslutades med en lååång bilförd norrut där jag underhöll sällskapet med att gnola till Ugglas och Melissa.. Mindre populärt! ;)


Sliten i bilen




Måndag
Promenad med Strimma upp på Mitteberge i solskenet, därefter plugg ute i solen.. =) Fika med Millabus och hennes mammi som tittade förbi och sen kom en hel drös med främmande så jag flydde först ut och sen in på mitt rum för att få lite studiero.. :) Kvällen minns jag inte vad som hände men det brukar vara detsamma som plugg tror jag..;)


Tisdag
Raggartur till Hemavan med mammi där jag köpte en skaljacka, sjukt nöjd! Den är svart med cericea dragkedjor:) Sen en sväng in på gamla Sunds i Tärna där de har sportringen nu.. Fick ett par Goretexhandskar av henne som jobbade där bara för att! Sjuuuukt snällt alltså, hur ofta händer sådant???? Sen var tanken att i skulle fika på TLC men de hade visst semsterstängt:( Så det var bara för mig att drivea hem medan mamma fick börja jobba.. ;) Kaffetår hemmavid å nå föda å sen så for jag å Sture ut på sjön och la ut nät:) När vi va klara med det tog i en raggarsväng upp till Carlgren och gästade fika hos henne och surrade ett tag. Kom hem, dammsög och pluggade tills mammi kom hem från jobbet. Jag fixade ost och kex å druvor till kvällsfika och sen däckade vi allihopa!

 


Onsdag
Pluggmorgonmöte över mobilen mellan nio å halv elva med Emma i klassen för att gå igenom tentorna som låg ute på Cambro. Sen blev det att följa med Sture och mammi på sjön och ro upp näten. Jag rodde och de fick ta av fisken för det är för kallt för mina händer plus att det luktar surf**** om händerna i flera dagar efteråt.. ;) Korvgrillning vid sjölanne och sen hemfärd. Kafferep med lillebrors kusin Ulf och hans pappa Kjell när vi komme hem:) Kantarellplockning under kråkberget tillsammans med Strimma hann jag åxå med innan middagen:) MEn jag hittade typ inga alls..=/ Lite taggsvamp fick jag iallafall med mig hem å så några kantareller:) Blir då till en soppa eller en omelett iallafall:) De sista timmarna på dygnet vigdes åt tentaplugg..





Torsdag
En kort promenad ner till sjön med Strimma och att filosofera på trappen till mitt och lillebrors hemmabygge (som liknar ett älgpass) var det enda jag hann med innan jag tog bussen söderut.. Alltför skadligt väder att åka buss på egentligen men jag hade inget val=/ Blev en hel del plugg på bussen plus att en tant som satt bakom mig bjöd mig på halstabletter pga min hemska hosta - sånt händer bara i Norrland! :) Svullstarpannkaka till middag å så panikplugg innan läggdags.. ;)


Molly:)

 

Jamas:)



Fredag - IDAG
Tentadag och den gick bra, tror det tom finns chans att det blev ett VG men jag tänker inte hoppas för mkt på det.. Blev bjudd på lunch hos snällaste (och busigaste) Millabus och så förvandlades jag till ett troll:) Försåg oss med Alles kaffe och Robins risbräck till efterrätt, det är nice med kollektiv! ;) Ett kort studiebesök på origo blev det när jag lämnade av den hårt arbetande kvinnan där.. Bodycombat plus 20 min på en sån där jobbig sak med handtag som finns på gymmet (kommer ej ihåg vad den heter). Powerstäd i rummet och snart blir det fest hos Ida och Jonas:)

Kommentarer
Postat av: Alias

Händelserik vecka!

2010-10-04 @ 20:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0