Lite blandat om lite olika.. suck sämst rubrik!

Snart får det vara slut med att umgås med folk.. Eller rättare sagt, se sig om efter ett helt nyttnätverk! Eller börja umgås med alla dessa vackra, underbara människor som jag sällan tar mig tid till att umgås med bara för att det råkat bli så!




Har haft två intressant föreläsnigar idag, eller egentligen så är det äl sånt man redan vet mkt om men det är alltid kul att lyssna på sådana som brinner för sin sak:) Hoppas jag blir sån som sköterska åxå! :) Visserligen var de väl inte sköterskor, en var forskare som höll på med tobak och den andra var kostekonom som föreläste om kostråd. Kom att tänka på en sak, många personer kritiserar Livsmedelsverkets näringsrekommendationer och många anser att deras råd inte passar dagens livsstil eftersom folk blir allt fetare i vårt land. MEN enligt föreläsarens statistik så följer ju inte svenskarna råden, lååångt ifrån! Så om de vi inte nu gör det, hur kan vi då kritisera SNR och säga att dessa är dåliga??? Jag tycker de låter sunda till stor del men de är ganska mkt kolhydrater som ska ingå i måltiden enligt dem.. Så det är väl av vikt att portionerna inte blir alltför stora och att man äter kolhydrater som ger NÄRING och inte bara ENERGI.. Välja fullkorn framför vetemjöl, vitt ris och vit pasta med andra ord! :) Skrämmande lite slask det finns utrymme för hos barn för att de ska få i sig den näring som de behöer samtidigt som de inte ska bli feta..




Det jag blev mest upprörd var dock föreläsningen om tobak, vafan ska rökare bidra till att tobaksodlarnas barn blir sjuka av besprutningsmedel och nikotin å inte orkar med skolan samtidigt som rökarna blossar på, blir sjuka och "äter upp" Sjuukt mkt skattepengar??? Plus att de bidrar till att dräpa folk i sing omgivning pga den passiva rökningen??? MORR, jag blir alltid lika arg och upprörd då jag tänker på det!!!!




För övrigt är det äl bra med AnnikaUL, har varit på vattengympa två dar i rad nu, lätt beroendeframkallande! Nu är det bara en karl som kan värma mig när hösten blir allt kallare och vintern kommer som fattas mig! =/

Måste bju på några vackra och tänkvärda ord av fröken Horn:

Jag grät och vi kysstes
fast jag borde ha bett dig att gå
och jag ska aldrig mer säga sanningen
till nån som saknar förmåga att förstå


Kommentarer
Postat av: Milla

Det är ju bra att du tar upp saker på bloggen före man ens fått chansen att prata med dig om det!

2010-10-05 @ 23:50:13
URL: http://emberius.blogg.se/
Postat av: EmmaS

Hej hej!

Vet inte var det blir utgång, jag bara hänger på folk :) Men om du vill med så kan jag höra av mig när jag vet lite mer!

2010-10-08 @ 19:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0