Dagens rätt

Ja jag gjorde en köttfärspaj till midag i fredags lr ska jag säga kvällsmat kanske med tanke på att den spisades runt 21-snåret då Annika finally hade hämtat upp den angenäma besökaren på Nus busshållplats. Shit the same det jag ville komma till är att Annika inte riktigt haft tid/tanke på att skriva upp receptet och inte heller haft sinnesnärvaro att fota måltiden innan den var uppäten.

Köttfärspaj 4 port              Ugn: 225grader

  • 1,5 dl vetemjöl
  • 1,5 dl grahamsmjöl                                
  • lite salt
  • 1 dl rapsolja
  • 200-300 gram nötfärs
  • en gul lök
  • frysta ärtor majs å parika
  • tacokrydda
  • 2 ägg
  • 2 dl mjölk
  • salt
  • prästost
  1. blanda ihop alla ingridienser till pajdegen å tryck ut det i en form, grädda 10 min.
  2. Fräs löken i olja å tillsätt därefter köttfärsen
  3. tillsätt gränsaker till en lämplig blandning
  4. Googla efter recept på tacokrydda eftersom det inte finns hemma
  5. gå igenom kryddhyllan, ditt å alla andras skåp för att hitta alla kryddor å blanda lite på måfå.
  6. vispa ihop äggen, mjölken å lite salt
  7. Bred ut köttfärsblandningen i pajskalet, häll över äggstanningen å hyvla ostskivor så det täcker fyllningen
  8. grädda tills stanningen blir fast å osten bivit gyllenbrun.
  9. servera med ett gott humör å en burk majs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0