Svettigt värre

Ja nu har jag ÄNTLIGEN fått tummen ur å tagit  var mig ut på en löprunda. Det är ju inte det att jag inte tycker om det utan det är ju bara så mycket mer socialt att ta en långpromenad istället å surra med nån... Men nu har jag den där underbara känslan i kroppen som jag bara kan få av fysisk ansträngning! Härligt härligt... Lägger till ett bildbevis på mig, tagen alldeles nyss... Ser ni den utmattade blicken i mina ögon?? =P


Föreläsningarna idag var bra, bland de bästa hittills tror jag=) Den första handlade om lagar och regelsystem, den var bra eftersom den handlade om något konkret. Dessutom var hela innehållet präglat av det svenska politiska systemet, intressant för en exsamhällsnörd som jag! Kändes därför som "riktig skola". Det roligaste var nästan det  att föreläsarens politiska åskådning lyste igenom det han sa... =) Sosse uti fingerspetsarna!

Nästa föreläsning handlade om hur den fysiska och psykosociala miljön påverkar omvårdnaden av patienter. Det var tankeväckande det han hade att säga. det bästa med föreläsningen var just föreläsaren själv, han va så jäkla rolig och det var som om han talade direkt ifrån hjärtat. =) 4 av 5 toasters säger jag bara! =)

Sista föreläsningen handlade om Etik. Hon som föreläst
e var jättegullig, lite äldre och log hela tiden =) Jag höll dock på att somna när jag lutade mig bak i stolen och blundade, ryckte i hela kroppen på samma sätt som det brukar göra innan man somnar på kvällen...

Dum som jag var stannade jag kvar efter sista föreläsningen för att delta i en undersökning angående stress som var frivillig. Hade inte tänkt vara med men eftersom nästan hela klassen gick ut ur Aulan fick jag dåligt samvete å stannade kvar i ren sympati för forskarna. Jag vet ju själv vad besviken jag blir när folk inte ställer upp om man ska göra en undersökning på skolan. Men det var säkert tusen påståenden (då överdriver jag INTE) som man skulle kryssa antigen SÁNT el FALSKT eller frågor med 1-4 alternativ. Fy fick sitta där i en timme å bara läsa å kryssa i en massa dumma svar!  Men men jag får väl en bättre plats i himmelen än mina klasskompisar får jag väl hoppas... =P 

Nä back to reality, ska väl duscha en snabbis å sen börja laga nån föda till min underbart vältränade kropp... Hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0