Torsdag i mitt hjärta låt mig besjunga dig nuuuu..

Okej jag är knäpp, jag vet!

Idag har det varit skola mellan 9-12, riktigt intressant då det kom sjuksköterskor som jobbar inom den kommunala verksamheten och snackade om sitt arbete. Låter väldigt lockande känner jag.. Inte minst för att minimiingångslönen låg på 22.000 medan den ligger på mellan 20.000-21.000 i landstinget. Plus att man är väldigt självgående och styr sin dag ganska mkt själv. nackdelen som jag ser det är att man inte blir lika sjukvårdsteknisk kunnig och att det blir mindre patientkontakt på kommunsidan. Men arbetstiderna är åxå niiice.. Tror det blir några år på sjukhuset å sen kanske plugga vidare eller så hamnar man på kommun! Det blir bra det, riktigt bra föröker jag intala mig själv. Sen ska jag antingen bli CHEF, PROJEKTANSVARIG (för nåt spännande typ "sluta röka" eller "ökad hälsa hos personalen" och då föreläsa och vara expertrådgivare), DISITRIKTSSKÖTERSKA, SKOLSKÖTERKA eller så då jobba på eller starta ett BEHANDLINGSHEM för ätstörningar. Guuud det finns så många möjligheter, så många val och det känns både nice och jäkla besvärligt för då måste man göra en massa val å det är inte lätt för en velpotta som AnnikaUL!



Iallafall så jobbade vi bort lite med basgruppen efter lunch å sen så traskade jag iväg till Stadsliden å åkte ett varv på SMspåret, gick rätt bra faktiskt men jag kände att det var lite jobbigt när jag närmade mig slutet. MEN Det som inte dödar, det härdar..Det är nog mitt favoritmotto här i livet:)



Imorrn åker jag söderut för att träffa lite släkt och umgås med min älskade pappa (läs ta död på varandra i kroksjö med en massa is och klobb under skidorna).. Det blir nog bra det tror jag. Ska väl åka tillbaka till stan på söndag så jag inte missar någon söndagsfilm med ID-familjen.. Främst sötjonny om jag ska vara ärlig! ;)

Vacker sång, vacker film men jag tror inte det kommer att visas nån Nothing Hill på söndag.. ;)


Kommentarer
Postat av: Stina

ha en trevlig helg!! Megakram

2010-01-22 @ 07:41:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0