Ett slott, en nutid, en dåtid och en framtid

Nu har jag gjort mina första TVÅ högvakter i den kungliga huvudstaden STOCKHOLM. Det är nog bland det största man kan göra som blåsorkester i Sverige:) Efter många resor fram och tillbaka så fick jag ÄNTLIGEN ledigt helgen vi skulle åka ner. For tidigt på lördagen och kom tillbaka sent på tisdagskvällen. Söndagen gick till att öva en massa mkt inför högvakten och sen så fick vi kolla på en beriden högvakt med hästar :) Jättehäftigt att de kan rida och spela på samma gång.



Vi blev med beröm godkända under inspektionen av vår gögvakt och jag tror de flesta av oss var mäkta förvånade över att det gick så bra för oss.. Kändes VÄLDIGT oäkert när vi övade innan!!!  Vi åt en massa god mat på en restaurang/café i gamla stan alla dagarna vi var där - mums! Hade min vapendragare Carro med mig till stan så det vare riktigt bra även då vi inte spelade :) Strosade runt lite i stan och på måndagkväll gick jag bort till bästa Jonny och kikade in hans lägenhet som var superfin! Riktigt mysigt att träffa honom igen, vissa personer kommer nog alltid ha en speciell plats i ens <3 medan andra personer försvinner från ens liv efter ett tag. Japp så tror jag att det är för de allra flesta. Iallafall så var det lite läskigt åxå för när jag skulle gå tillbaka till vandrarhemmet så dog mobilen och jag fick traska i mörka Sthlm alldeles ensam å hittar i stan gör jag väl inte alls faktiskt! Men det gick bra iallafall :)

Sandra Luring

Ja det var väl slotten och en del av dåtiden. I veckan som varit har jag jobbat mina sista dagpass på Stroken, fick besked förra veckan att de tyvärr inte hade någon tjänst att erbjuda till mig :( Nästa vecka ska jag jobba 5 nattpass och sen är jag arbetslös/arbetssökande/semesterfirande... Drygt som fan måste jag erkänna! Trivdes så himla bra på avdelningen ju! Så nu framöver blir det att söka, söka för att hitta på någon tjänst som finns ledig för just MIG - Ssk Annika.

Igår var för övrigt en trevlig kväll, var ute med goda vänner och ät på Allstar och sen gick vi vidare på Socialize för att kika på när Laservågen spelade. Lite ångest över att det rök några hundralappar..Men det var det värt! Lever bara en gång har jag hört.. ;)

Kommentarer
Postat av: ♥ Carina ♥

Dont worry! Det ordnar sig nog med jobb ska du se :)

Kram

2011-08-20 @ 11:39:47
URL: http://cinacarina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0