Att vara SSK Annika

Har nu gjort två pass på Geriatriken 4, för er som inte har stenkoll så betyder  Geriatrik läran om åldrandets sjukdomar och avdelningarna är inriktade på vård och rehabillitering av äldre :) På Geriatriken 4 är det ortopedpatienter som ligger och de har bl a brytit benen å så. Känns kul att vara där men det är HELT annorlunda jämfört med Strokecenter. Men antar att det kommer att vara så vart man än kommer på för avdelningen, dvs att de skiljer sig åt från varandra.

Kommer på mig själv att le stort där jag går på avdelningen bland de gamla, de är ju HUR SÖTA som helst ju! :) Ser säkert jätteung och dum ut som helst men det struntar jag i, de gamla verkar gilla mig och det är det som är viktigt!

Har smått börjat jobba lite på hemtjänsten igen åxå och det är jättekul att träffa de gamla vårdtagarna och kollegorna igen. Älskar verkligen det jobbet, "hemtjänstAnnika" kommer alltid att finnas kvar i mig tror jag!

Sommaren 2009



Men nu hoppas jag mest på att få ett längre vikariat så jag får mer trygghet i min vardag så jag vet vad jag ska göra på dagarna och att det rullar in pengar i slutet av varje månad.

I övrigt är det bara fint med mig, har börjat att gå på gymmet och biffa till mig inför skidsäsongen börjar. Planen är att köpa klassiska skidor och försöka knipa en Vasaloppsstartplats på blocket eller nåt. Hade varit grymt kul att ha gjort vasaloppet! :) Till helgen blir det Åre tillsammans med <3. Vi ska åka Downhill och ha det mysigt är planen :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0