Funderingar på en grå måndag eftermiddag...

Kom just in från en långpromenad med Strimma... Lyssna på en massa musik som väckte tankarna inombords. Träffade som sagt var min storebror i helgen och när jag satt bredvid honom så kände jag det starka bandet som ändå finns emellan oss. Jag började nästan att gråta nu när jag började tänka på det som hände i somras med honom... Tankarna kring detta tycker jag är fruktansvärt jobbiga eftersom jag då blir medveten om hur nära det var att vi miste honom=( Det känns därför extra viktigt för mig att ta hand om honom när vi träffas ute bland folk så att inget ska hända honom! Det stämmer nog att blod är tjockare än vatten ändå...


Fler tankar som ploppade upp i huvudet var hur oerhört glad jag är över att jag har så underbara föräldrar som har stöttat mig genom alla svåra år., utan dem hade jag nog inte gått på den här jorden längre... Jag är även tacksam över att mina vänner och syskon funnits till för mig när det var som jävligast trots att jag nog inte var den roligaste att umgås med alla dagar! I samban med dessa tankar kom jag att tänka på hur otroligt underbart det är att vara frisk igen och kunna göra vardagliga saker som för några år sedan skulle vara omöjliga. Jag hade t.ex. inte kunnat fara bort på det visat som jag gjorde i helgen, inte kunnat gå ut och festa, inte käaka en burgare mitt i natten osv... ÅTERIGEN TACK till alla som hjälpt mig, främst min ALLDELES UNDERBARA MAMMA! =)


Måste tyvärr även berätta att Zeb ska flytta ifrån brorsan eftersom de inte har tid och möjlighet att ge honom det han behöver när de bor i lägenhet...=( Jag började nästan gråta när jag hörde detta=(


Nä jag återkommer senare med mer tankar och funderingar... Ska börja jobba klockan halv sex ikväll så jag måste hinna dola på med lite saker innan dess!


Kommentarer
Postat av: Anna

Så kul att du har en blogg! Det har ju jag också... :) Jag har totalmissat vad som hände Anders i sommar. Skönt att det gick bra vad det nu var som hände. Nu ska jag minsann börja läsa din blogg varje dag! Verkar ha varit kul i Lycksele också. :)

2007-10-02 @ 10:00:55
URL: http://tuesday.blogg.se
Postat av: Lill-Tanderyd

Härligt med blogg!!! har tyvärr inte en egen... skulle nog inte orka hålla igång nånting där när man inte har internet hemma =P men men... vidare till ditt inlägg!!! själv så vet jag inte heller vad som hände med din bror, men nog var det bra alltid att han klarade sig fint! Underbart med syskonkärlek också ;) tyvärr så är det ju så att det måste hända nånting mer eller mindre drastiskt med folk innan man börjar inse hur mycket man tycker om dem... (var med om det själv i somras) så håll koll på och ta hand om dina vänner!!! Säg till dem hur mycket dom är värda, för en dag kan det vara för sent...
Kul att du hörde av dig! =D vi hörs!!!

2007-10-02 @ 13:58:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0