Hjortronplockning i dagarna 2

Ja nu har jag snart varit ledig 2 dagar ensam här i Kråkberg. Tiden har gått till att vara ute med hunden å plocka hjortron, var ute ca 2 timmar igår men jag hittade mest bara kart som jag la på en bricka för att mogna. När jag kom hem efter plockningen blev det tv-tittande å matlagningen, så "Pussycat dolls" på tv3, väldigt värd serie... ;p Jennie kom på middag strax efter 18, jag bjöd på curry å korrianderkryddad kyckling å kikärtswok med jasminris å mamma vita födelsedagsvin. till efterrätt tvärbakade jag en kladdkaka som jag serverade med vaniljglass. Blev en hellyckad middag med mycket prat å skratt=) Precis som middagar ska vara! 

Idag har jag varit till Storskog å hämtat en kartong emd grejer som jag ska ta till Umeå, bla mina inlines som jag hade glömt bort att jag ägde å lite verktyg, det är bra att ha! Sen blev det ångestattack å telefonsamtal med mamma angående flytt/stuider/ekonomi... tog därefter en hjortronplockarsväng upp på Kråkberget med hunden, blev dock värtsa workoutpasset istället efterosm jag träffade grannarna som bjöd ner mig på födelsedagstårta klv 13:00, jag kom upp på berget typ 12:20... Blev typ att plocka lite kart å sen försöka få tag på Strimma som sprang lös å sen halvspringa nerför berget íklädd mammas stövlar å tjocksockar för att inte bli alltför sen till grannen, svettig blev jag! Tårtan var kalasgod å sällskapet var det bästa så det var helt klart mödan! =) Nu ska jag koppla ner från Internet (vissadelar av landet har ju fortfarande modem) å så ska jag se på top model 2... Jättevärt program det med! Hade tom ställt klockan imorse så att jag skulle hinna upp å se på reprisen!! Nä jag skämtar faktiskt inte...

Kommentarer
Postat av: Milla

Du har ju haft fullt upp i alla fall, kanske bra för din del. Du som inte är någon direkt stillasittare =P Btw, det var inte "fröken w" vi pratar om inte, not at all. Guess who then ;)

2008-08-06 @ 21:01:23
URL: http://emberius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0