Tomhet

Ha hjälpt Phimpho att baka baguetter ikväll, hade lovat så det var bara att sätta igång!
Hon va bjuden till en vän ikväll så nu ska jag vara snäll flicka å grädda bröden åt henne. det känns så himla kul att en vuxen kvinna (44år) uppskattar en å vill lära av en=) Å så blir jag ofta bjuden på Laosmat av henne vilket är toppen! Hon ha sagt till de på sitt kontor att hon fått en dotter... hemma i Laos har hon bara 2 söner så här  iSverige får hon laga laosmat åt mig istället=)

Trött som tusan när jag ikväll så jag känner mig inte så pepp på nåt faktiskt...men ett löfte är ändå ett löfte! Även om jag har haft en rätt bra dag idag ute i solen å på promenaden med Emma så känns det som ett troftigt liv, en typ av tomhet som kom över mig idag på eftermiddagen. men det brukar ju kännas så efter att man har haft besök som åkt hem eller när man själv far hem efter en intensiv period med en god vän (läs Elin). Denna gång antar jag att det är tomheten efter Isaks besök som gör att det känns konstigt... Men men imorrn är det skola igen å då får jag surra järnet med mina new friends=)

På tisdagkväll ska jag på paltfest hos brodern å Angelica tillsammans med Kevin å Sara, look forward to it! Annika likes palt a lot! På tal om palt så har mamma skickat ner både lingonsylt och hjortronsylt med brodern idag, snacka om att ha det bra! Nu bli det blodpuddingsorgie, havregrynsgröt å tjockpannkaka för miss Berggren=) Finns det nåt bättre än mammis lingonberryjam?? Skulle inte tro det.. ;p

Ja nu var då bröden klara... Ska cleana gaddsen å sen gå å lägg mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0