Annika gillar svenskt

Gick å funderade på min morgonpromenad.. Kom fram till att AnnikaUL i många fall föredrar svenskt. Kanske slänga ihop en liten lista så ni förstår vad jag yrar om.

  • Svensk musik - Kollar man på min spellista på Spotify så är säkert hälften svenska låtar eller/eller svenska artister. Känns som om jag kan relatera mer till texterna om de är å svenska plus att jag tycker vi har många bra artister. 
  • Svenska deckare - Både böcker å filmer. Typ Camilla Läckberg, Åsa Larsson,  Stieg Larsson, Beck, Wallander..
  • Svensk TV - Var helt fast i Skilda världar, Vänner och Fiender, Tre kronor, Rederiet.. Å så gillar jag SVTs utbud av dokumentärer å samhällsprogram. Å så program som Bonde söker fru, Frusna män söker och Lyxfällan där man får gotta sig i andra svenskars liv..=P Dock blir det lite TV när jag är hemma i Umeå. TV hör Husum å kråkberg till..
  • Svensk humor - Avgudar Mia och Klara!!! Å Ronny å Ragge, Rudolf i Sune=P, Parlamentet, Robert Gustafsson, Nile City, Johan Glans..      
  • Svenska killar - Ja jag erkänner, jag har bara fallit för svenska killar å jag tycker att de generellt är de snyggaste!!! Alltså utländska känsidkillar kan se helt sjuuukt bra ut men det tilltalar inte mig, jag gillar det där boy next door looken! Äckligt snygga killar skrämmer mig.. Svenska killar är bra skit, men jag har svårt för den norrländska looken med snus som rinner över tänderna. Huvva!
  • RAPSOLJA - Billigt å helt okej att använda i mat å bak. Varför inte gynna våra svenska bönder istället för att importera olivolja? 
  • Det svenska landskapet - Behövs nån förklaring?
jaaa det här var väl ett axplock i det som jag gillar med sverige..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0