Fredagens bravader

grupparbete med Lisa mellan 9-12. Blir så grymt irriterad på hur lärarna har gjort schemat i kursen! De hade ju varit bättre att komprimera ihop föreläsningar å sånt första veckan så man hade haft verktyg till att arbeta med sin tänkta studie INNAN jul och att man kunnatr fokusera på statistikhemtentan efter jul.. Eller vad tycker ni? Jaja det är sånt jag inte kan rå på, men jag har då varit en bitter***** och mejla kursansvarige om detta.

På eftermiddagen gick jag hem och käkade lunshmacka å drack kaffe sen så gick jag ner på stan. Gick in på Röda korset och fick information om olika voluntäruppdrag å så ska de mejla mig mera om tider å sånt för utbildning. Hade tänkt att jag skulle bli jourhavande kompis å sitta å chatta med barn och ungdomar som vill prata av sig om sånt de tycker är jobbigt. Känns bra det:) Sen gick jag på systemet å handlade lite å så gick jag hem igen.


På kvällen blev  det fest med en massa skänt folk å sedan utgång på Origo, de hade rocktema typ å musiken var nice=) Gick hem lite före två för jag var så sjuukt trött och orkade knappt gå hem faktiskt, benen var som bly=/


Har känt mig farligt nära gränsen att halka tillbaka i min anorexi nu på slutet, eller inte riktigt så illa men mina tankar har virvlat runt i de farliga banorna.. Men nu är jag medveten om det så jag ska försöka mig på att trycka tillbaka dem och försöka leva som vanligt. Har mkt kul att se fram emot i vår och därför är jag medveten om vikten av att tänka sunda tankar om mig själv. Annika är inte den stålkvinna hon ofta tror att hon är, tro det eller ej. MEN Annika är stark som fan å det ska hon inte ta ifrån sig själv.. VILL INTE TILLBAKA och SKA inte tillbaka till överlevarlandet igen.. Det är det inte värt. Om jag själv inte har en sund inställning till mat och träning, hur ska jag då kunna jobba med ätsörda på ett behandlingdhem? Blir ju inte speciellt trovärdig på det viset..

Kajak på Konäset med Linda


Nu ska jag läsa lite ur Lindas bok å så ska jag väl se vad jag ska ha på mig mer än min blåa klänning å mina nysprayade silverskor ikväll då det blir finsittning med klassen på TC.  Å så ska jag väl gå ut i det vackra vädret, minusgrader idag!!! Hörde på nyheterna att snön skulle komma under helgen å nästa vecka åxå - ME LIKE<3

Kommentarer
Postat av: Milla

Strongt av dig att våga dela med dig av det på bloggen i alla fall! Du kommer nog att bli finast av alla ikväll ;D

2009-12-12 @ 12:42:36
URL: http://emberius.blogg.se/
Postat av: Anna

Annika, du är så ärlig och bra! Du kommer att vara toppen som jourhavande kompis. Kram!

2009-12-12 @ 19:45:27
URL: http://annastickar.blogspot.com
Postat av: Gina

Nejnejnej, du ska INTE tillbaka dit!!!!!!!!!!! Om du får några såna där skitdumma tankar så ring mig, eller millan eller nån! För du ska inte tillbaka i såna där banor igen! Du är ju en glad, fin roligt levande Annika nu, vi vill inte ha den där ledsna, sorgsna, ångestfyllda Annika! Så de så! <3

2009-12-14 @ 16:45:34
URL: http://giinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0