Ny vecka - time for study

Jaa så var det ny skolvecka igen. Förra veckan var det sjuuukt slött på skolan men de har gjort schemat så konstigt så nu är det helt plösligt en hel massa som ska göras. Men det är skönt att ta sig för nåt, kanske man skulle ha blivit forskare ändå?? ;) De bjöds på lussekatter, pepparkakor å glögg på lunchen idag så jag stannade å fikade med några klassisar efter sista föreläsningen. Hade eg tänkt fara hem å käka å skippa tentagenomgången eftersom jag såg det som en omöjlighet att komplettera upp 2,5 poäng på tentan till ett VG. Ett poäng var ju nog svårt på förra tentan.. MEN det var sjuuukt tur att jag stannade för det visade sig att de hade bommat en hel baksida (dvs en av mina upsatser som jag skrev på tentan) och hade därför bara fått 0,5 p på en fråga som kunde ge 4,5 poäng.. SÅ med tanke på att jag är så himla smart så kommer det att med största sannolikhet bli ett VG i kursen ändå!!!! Ska förbi lärnarn imorrn å hämta min tenta:) SÅ summan av kardemumman så kan man tacka för att lussebullar å glögg tillhör favoriterna å att jag inte käkat nån lussebulle förut i år å att jag därför lockades att stannna kvbar på skolan trots att ja var sjukut hungrig å opeppad på nån jäkla tentagenomgång. Hade jag bara hämtat tentan utan att kolla igenom den så hade betyget varit fastställt å jag hade fått stå med svansen mellan benen då jag efter ett tag hade upptäckt deras misstag i rättningen.

SÅ TACK till alla dem som står bakom priset på Saffran i år, hade det inte varit så dyrt så hade jag bakat mig lussekatter fr längesen å då hade jag inte fått VG på kursen. TACK, tusen TACK<3


Komme hem å så kokade jag dagens första kopp kaffe å stekte mig ett ägg å lade på mackan.. Macklunch is the shit! Kommer att få skörbjugg snart med tanke på min ensidiga kost.. Eller jag äter ju frukt så det borde ju inte vara nån risk ändå. Kanske jag får järnbristanemi eller nåt sånt istället.. jaja shit the same, vart var jag?? Jo jag käkade då min lunch medan jag började kolla på föreläsningar om statistik på Cambor och efter den tredje hade jag inte blivit mkt klokare men dock mkt tröttare å hade just tänkt ta mig en tupplur då Emil skrev till mig på MSN. Undrade om jag ville hänga med på löptur å så fick det bli. Blev spåret från Hell på Gamlia, 10 km smärta typ.. hade tre näradödenupplevelser tror jag å då gatt jag slutade springa å lunka mig fram några meter tills benen kunde röra sig igen å andningen återkom.

"Det som inte dödar, det härdar"

Ja det var en upplevelse och jag kommer att göra om det det lovar jag... Tids nog kommer backarna att bestigas utan krampanfall och död.. hoppas jag iallafall;) Nää statistik eller saxonfon, det är frågan..

Ungefär såhär dum känner jag mig när jag försöker fatta vafan en p-kvot är å hur man ska kunna räkna ut det!

Kommentarer
Postat av: Milla

Sa ju att du skulle stannat på din tentagenomgång! :) Du måste lära dig att lyssna på mig...

2009-12-14 @ 21:04:15
URL: http://emberius.blogg.se/
Postat av: Carina

Vilken himlarns tur att du lyssnade på Milla.

Och vad är det man säger, "har man tur behöver man inget förstånd" :)

Puss på dig!

2009-12-15 @ 18:17:10
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Stina

nu tycker jag en uppdatering är på sin plats.. inlandet behöver news...megakram

2009-12-18 @ 08:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0