Helgen i Kråkberg

Steg upp tidigt som tusan på fredagmorgon och promenerade almost alone på tvistevägen i mörkret.. Nice var det faktiskt trots att det va typ -20 grader ute! Hoppade på bussen.. Kom fram till mitt älskade Kråkberg vid 12-tiden å då väntade en underbart god broccolisoppa och en underbar moder på mig hemma i köket=) På eftermiddagen blev det att låna Stures tegnässkidor å ta en tur med Strimma upp till Rauksdaln, jakla skoj på vägen ner!! =) Blev en tur på 2,5 timmar.. Nice det=) Kvällen kommer jag knappt ihåg, var trött efter den tidiga uppgången å skidturen så jag la mig tidigt..

Lördag blev det att baka mjukkakor på förmiddagen å sen 3 timmars skidtur på eftermiddagen på samma ställe. MEN på vägen tillbaa så blev det snöstorm å klåbbsnö på leden så jag fick staka i utförsbackarna!! Illa det.. For ju dit för att få åka ner i hög fart ju! Men men mamma hade skickat ut Krister för att leta reda på mig.. han hitta mig när jag nästan var hemma..=P Fick en liten utskällning av honom..=P Ska aldrig mer fara ut på tur med enbart hundgodis i fickorna, va rätt mör innan jag kom hem å fick i mig nån middag.. Jaja det var lördagen.. Kvällen blev det Melodifestivalen å semlor för hela slanten=) Gillade alla låtar förutom Amys låt, den va så intetsägande tycker jag! Men men hon är väl folkkär antar jag..

Söndag blev det att skotta snö ur Strimmas hundgård, sola, fiska och en liten skidtur men det va så jäkla kallt så det va skönast att bara vara inne å spela gitarr å gnola.. Jag å mamma ska slå igenom med Carl-Gustav har vi bestämt!! Så jävla kung den låten är..=P

Måndag blev det att åka hem, bussen gick bara till busstation så det blev en plågsam promenad med många kilo packning till mitt kära Ålidhem.. NU måste jag gå å se efter tvätten!!

Kommentarer
Postat av: Gina

Den är sista helgen i Februari, nästnästa helg alltså =)

2009-02-18 @ 18:42:40
URL: http://giinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0