Minisemester

Tillbaka i Umeå nu efter en weekend i Husum med pappsen:) Ledigheten började kl 12:00 på onsdag då jag for på Göteborg och å lunch med Jonnyboy, sjukt gott och trevligt sällskap:) Delade på en efterrätt för båda var riktigt mätta efter maten..

Mmm gott!

Sedan kom pappsen till Umeå och hjälpte mig att laga cykeln, styret hade gått av till och med! Så det behövdes verkligen en riktig karl för att fixa det! Sen så rensade vi mitt avlopp med en sån där gummipropp som jag hade på Min idol festen i höstas... Var nog samma propp som jag drack öl ur.. Tur att det inte var i omvänd ordning iallafall!

 

Huvvaligen!

 

På kvällen åkte vi ner till Husum och vi somnade ganska direkt.. På torsdagen cyklade vi fram och tillbaka till Skallberget så det blev sammanlagt 54 km på cykel den dagen=) Blev fika uppe på berget och dopp nere i sjön innan vi cyklade hem igen. På kvällen ble det ännumerabad och sen såg i någon norsk serie på tv.

 

 

Kingen, pappas cykel och pappa:)

 

Efter fikat.. ;)

 

Granto som badplatsen heter:)


Kvällsdopp i Gideå

Fredagen tillbringade vi i Trehörningsjö där vi hyrde en kanot och paddlade med i sjön samt badade ggr 2=) Middag på silverlaxen blev det åxå:) Besök av bästaste Håkan på kvällen innan det var dags för sängen:)

 

 

Vackert väder!

 

Båten som vi skulle ha hyrt.. men som blev en kanot istället:)

På lördagen så körde i till Kroksjö och tog upp båten ur sjön, fick åka lite traktor då åxå:) Sjukt bonnigt med sjukt nice:) på kvällen blev det surströmming och en cykeltur till mormor. Dagen avslutades med ett sent dopp i havet:)

Kroksjö i mitt <3


 

Söndagen blev lung med en cykeltur upp till Grundsundavallen, kollade på loppisen och fikade på hembygdsgården. Var otippat musikframträdande av en kvinna också så vi blev där längre än väntat! Bad i Könsasjön och besök på kyrkogården innan vi cyklade hemåt igen. grillning och altanchill innan hemresa till Umeå=)

 

SJUKT NÖJD! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0