Sjuk

Idag är jag sjuk, ja ni hörde rätt SJUK är AnnikaUL idag.. Detta kanske man inte kan tycka är en sensation med det är just precis vad det är! Började igår med att jag mådde rätt illa efter en tårtbit oh gatt fara hem och stoppa tandborsten i halsen för att kunna spy bort det som gjorde att jag mådde illa (jag kan inte spy när jag mår illa så därför måste jag ibland hjälpa naturen..) Kom upp en massa men jag mådde inge bättre för det. Ställde ändå klockan på ringning kl 06:00 imorse för att kunna jobba, men insåg att det inte var någon idé att fara på jobbet då jag knappt kunde gå till badrummet utan att falla ihop.. Npn ty av magsjuka med feberinslag måste det vara, men någon lös mage har jag då inte drabbats av..  Nä nu blir det för mkt fakta här känner jag!

Vad har jag gjort min ofriiligt lediga dag då? Jo slappat järnet! Trodde inte jag skulle kunna få tiden att gå en sjukdag som denna! Har sovit en massa å så har jag sett på en film som jag laddade ner förra veckan som heter "Marley and me". Riktigt sevärd om ni frågar mig! Den handlar om ett gift par som skaffar hund (Marley) och barn. Hunden är den mest ouppfostrade ever men riktigt älskvärd på samma gång! Fin historia..

Vad mer har jag gjort? Jo jag gick som en zombie bort på Konsum och införskaffade 3 st källarfranskor och en flaska LOKA jordgubb guava, bra att få rapa ur sig lite gaser ur magen plus att man kan behöva lite extra salter då man har haft (eller har) feber.. Som den sjuksköterskestuderande som jag är har jag ingen febertermometer och använder inge Alvedon eller nåt för att må bättre.. Kör på taktiken att febern ska döda det som är sjukt i kroppen!


Sjukis..=/


Imorgon måste jag vara frisk.. vill inte tappa mer pengar på att vara sjuk.. satans karensdag! =/

Kommentarer
Postat av: Carina

Skickar massor med "krya på dig kramar" från oss.

2010-08-08 @ 20:25:43
URL: http://cinacarina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0