Första dagen i Umeå

Idag har jag varit hemmafru. Vaknade med sjuuukt mkt huvudvärk vid halv tio, tror det berodde på att jag hade sovit för djupt och att jag hade drukit lite dagen innan. Va faktiskt härligt att sova i sin egen säng igen:) Sen så kollade jag igenom vad som behövde handlas å så traskade jag iväg till Ica Maxi för att storhandla. Gjorde "misstaget" att snubbla förbi DinSko på vägen dit vilket resulterade i att jag blev ett par skor och ett pack Party Feets rikare å 400spänn fattigare..

Väl inne på Ica shoppade jag tills jag höll på att stupa, nä inte riktigt så farligt var det - tyckte det faktiskt var riktigt skoj för ovanlighetens skull att kolla runt i affären för att se vad jag ville ha:) Snackade med bästaste Stina i telefon åxå vilket jag tror kan ha haft inverkan på mitt goda humör och min shoppinglust. Att snacka i telefon på Ica resulterade dock i att jag gjorde något väldigt pinsamt.. Nör jag hade kommit till köttdisken för att hitta mig en julskinka hörde jag några tanter snacka om att de tappat sin kundvagn å att någon troligen hade tagit fel vagn men jag hakade inte upp mig så mkt i det utan snackade lungt vidare med Stina angående vilket skinka man borde välja typ.. Men när jag skulle lägga den i kundvagnen hittade jag den inte. Då visade det sig att jag, MOI, var självaste kundvagnstjuven som hade ragit tantens kundvagn å hon hänvisade mig till fruktdisken där MIN rätta vagm stod.. PINSAMT!!!! Men jag spelade som om inget hade hänt och handlade vidare.. Kom att tänka på det pinsamma först ikväll då jag satt hemma hos brodern å Angelica å surrade..;)

Iallafall så blev det en shoppingresa from Hell innan slutet med tanke på att jag fyllde upp två stora kassar å min fjällryggsäck med en massa mat, till största delen TUNG mat å att jag fick bära hem allting.. Den sista biten gatt jag typ stanna var 5:e meter för att vila. Å när jag äntligen kom hem märkte jag att min randiga kaviar var försvunnen!!! =/ Ska fan gå dit å fråga om jag får en ny tub som tröst..

Storhandel.. Docl smakade euroshopers oliver inte så jättegott.. de svarta brukar ju vara okej=/

Shoppingen


Resten av dagen stod jag i köket och lagade en hel massa mat, kycklingklubbor stektes, tonfiskpaj à la Annika lagades och den vegitariska lasagnen likaså.. Kvällen lekte jag med Storebror genom att kika på snygga bilar å se på "småstadsliv" del ett. Senare kom Angelica hem med pizzor som de skulle käka som väldigt sen middag å jag fick förstås smaka på delikatesserna åxå!!! Annika ÄLSKAR pizza över allt annat!!!

Haha så jäkla kung!

Kände mig rätt tjejig ikväll när jag gick med mina nya skor fram å tillbaka på halkan till Carlshem btw, men det är ju viktigt att gå in skorna ju! ;) Nu är frågan den bara vad jag kan använda till mina nya pjucks... ska kolla upp vad jag har i garderoben å så ska jag kanske komplettera den med mellandagsreafynd eller second handfynd för att vara lite klimatsmart!


Imorrn ska jag väl installera multiskrivaren som jag fick i julklapp å så ska jag ta en promenad med Maria å så tänkte jag ta mig en skidtur åxå=) Ska väl låna hem lite böcker och skanna in dem på datorn åxå så jag har dem när kursen börjar vecka 3. Hoppas det ordnar sig med kurserna jag blivit struken ifrån nu bara.. Studera.nu är nog sämsta sidan ever!!!!

Glömde en av de viktigaste bildern igår då jag skulle summera året.. från bästa helgen för övigt - yran! Blev såld på det rufsiga håret!!! :)

Bild från nån kväll med massa tjafs..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0