Midsommar

Blev en trevlig midsommarmiddag tillsammans med Fredrik och Jonas med färskpotatis, sill å genebröd som det ska vara=) Emil kom och joinade oss när vi skulle käka jordgubbar med riktig mjölk:) Sen så for vi ocjh satte oss på en brygga vid nydalasjön å njöt a den vackra sommarkvällen:)

Igår blev det en promenad runt sjön med Jonas och Fredrik och så badade jag mitt på hållet vid campingen. Senare så laddade jag ner första Sex and the City filmen och kikade på halva den iannan jag gick och la mig. Började dagen med att se klart den:) Den ar riktigt bra men spädde på mina bröllopsdrömmar!!! Så nu håller jag på att tanka den nyare filmen.. Kanske ska låna boxarna av Johanna sen å kika på hela serien.. ;)

Ad har jag gjort idag då? Jo jag har varit ledig å gått till kyrkan på Carlshem, träffade en jag jobbar åt, en klasskompis och min gamla handledare som jag hade på min praktik på neurokirurgen:) Det var trevligt och jag fick tänka efter litegranna..


Fin sång som vi sjöng på svenska

 

Jaha så varför gick jag till kyrkan idag då? Jo för jag har en plan att besöka alla kyrkor i Umeå:)  Å så vill jag se om jag kan finna min tro i svenska kyrkan eller om jag inte delar deras tro. Och detta hör väl samman med att jag kom på mig själv att jag börjar förstå det där med kyrkliga bröllop, jag har alltid sagt att jag inte ill ha en kyrkligt bröllop och att jag inte vill lova en massa inför Gud.. Men nu har jag tänkt en massa runt det och insett att jag kanske vill lova inför Gud ändå..


Kommentarer
Postat av: Oskar Mothander

Det finns två kyrkor i Carlshem :p Gå inte o bli kristen nu!!!

2010-06-27 @ 22:42:28
URL: http://oskarmothander.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0