Torsdagslyx

Det rullar på.. :) Fick lyxa till det med torsdagsmys nere på Socialize tsm med Emil efter plugget var klart - Palt med ekologiskt smör, sirap, stekt fläsk och lingon, sjukt gott:) Var visst mandelpotatis i palten, ska testa göra det nästa gång jag kokar palt själv. Resten av kvällen har gått till att leka på vattengympan, ensam denna gång. Gick faktiskt bättre då jag inte har nån kompis att tävla mot, gympan brukar annars spåra ut i att jag håller på att drukna X antal gånger innan passets slut;) Skippade stretch och avslappningen och drog istället blöt som en hund upp till gymmet för att möta upp Ida där, körde inte jättehårt men det blev lite biceps å axlar å så ganska mkt mage och lite rygg på slutet. Tror det är bra att bygga upp en stark rygg och mage för att inte bli krokig som en fjällbjörk då jag blir äldre.

Fick ett ryck vid tjuga i elva ikväll att jag skulle göra matlådor, så nu har jag fyra stycken lådor med jasminris och korvstroganoff på kylning:) Kan någon tala om för mig varför jasminris måste vara så mkt godare än fullkornsris???

Får se vad som händer i helgen, lutar lite mot att åka söderut och gratta pappsen i för- och efterskott! Men den som lever får se.. Blir då iallafall att sitta ett tag imorrn på MB och fortsätta arbeta med c-uppsatsen för att sedan kunna njuta av ledigheten i helgen:)

Kahl's kommer för övrigt bli min död, sjukt beroende av deras mumsiga kaffe:) På tal om kaffe så testade jag Zoegas nya smak "Dark Temptation" och jag säger bara MUMMA vad nice den är!!! :) Mildare än Forza men ändå mkt smak, passar perfekt med mjölk i men funkar även svart (till skillnad från Forza enligt min smak).

Nu sängen! Eller kanske det blir madrassen på golvet ändå.. får se vad jag bestämmer mig för;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0