En ny vecka

Veckan som gått har vart speciell, haft en konstig tomhetskänsla i kroppen men samtidigt känns det som det har varit en riktigt bra vecka ändå=) Har börjat min VFU inom psykiatrin och trivs jättebra med personalgruppen. Hierarkin inom psykiarin är i princip noll vilket jag uppskattar mkt, man är lika mkt "värd" oberoende av om man är överläkare, psykolog, skötare, sjuksköterska osv. Detta är dock inte vanligt inom resten av sjukvården tycker jag min märka då jag gjort andra placeringar på sjukhuset. Det som känns mindre bra är att veta vad jag ska göra på praktiken och på vilket sätt jag ska kunna utvecklas på. Jag har dock mejlat min lärare och ställt en massa frågor ang detta - snacka om att ta ansvar över sitt eget lärande! :)

Titta in på den här sidan om ni vill hitta schyssta kläder till ett bra pris, det är en sida som verkar besökas flitigt av mina nya "kollegor". Kanske skulle man ha lagt in en beställning?



Igår var jag på Dansmaran i Örnsköldsvik tsm med Maria och Tilda, ängrar verkligen INTE att jag tog mig iväg:) Känns som värsta revanschen mot mig själv och jag känner att det blev en egokick! :) Dansa är ju kul:)

Idag blev det sovmorgon som hette duga, tog mig väl upp vid halv elva och sen så blev det Strömspilen med Stina för lite inköp. Jag köpte 4 par trosor av märket Pieces som jag har hört mkt bra om:) och så köpte jag sockar, te och en flaska rött till kvällens middag. Ska käka GÅS! :)  Kommer bli trevligt och förhoppningsvis gott åxå;)

Fika (niiiice) surr och en promenad med en pärla innan jag traskade hem igen.. Nu inväntar jag duschen och middagen! Whiii;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0