En helg med Bosse i Kråkberg

I fredags åkte Bosse och jag till Kråkberg och hälsade på mammsen. Blev mkt trevlig helg med En Kråkbergstur på lördag fm med ett dopp i sjön efteråt.

Bosse och Strimma på Kråkberget

 

Bosse fick ta Strimma nedförs, jag tog henne på vägen upp (draghjälp, haha)



Eftermiddagen spenderades på sjön tillsammans med mamma Sture och Håkan, gjorde upp eld vid sjölanne och grillade korvf och kokade kaffe :) Mamma fick en fisk men annars var fisket rätt dött.. =/ God grillmiddag på kvällen och zatzyspel :)

Sture - alltid bäst på bilderna!

 

Elden och Håkan


När klockan närmade sig tio kom älskligen på att vi måste gå upp på fjället så då blev det en lååång kvällstur för oss, kom tillbaka då klockan var nästan halv 2 på natten. Fy fan vad mysigt det var att sitta på toppen tillsammans i nattdiset och titta ut över byn där jag är uppväxt!!!

Bosse i mörkret



På söndagen gick vi på Gränshandelsmarknaden och kikade på Noice Makers som spelade där, sjukt bra! Fick digga till dem tillsammans med Millabus vilket var sjukt nice! :) Inte träffat den tjejen på hela sommaren då hon är och jobbar och sliter på hemtjänsten i Tärnaby.

På söndagskvällen kom lillebror hem så då for vi och sköt litegranna med honom i spöregnet på långmyra, riktigt kul :) Gammkusin kom även förbi så jag fick träffa honom efter hans vistelse i Afrika. På måndag bar det av tillbaka till staden igen med den tidiga bussen.. Saknar KRÅKBERG!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0