En vecka och lite till

Nu har jag jobbat som sjuksköterska över en vecka.. 7 dagar har jag snurrat runt på avdelningen som en vingklippt fågel. Vissa dagar har varit riktigt dåliga och det har känts som om jag inte vill vara sköterska medan andra har gått bra och jag har fått många kickar! :) Mycket har gått bra faktiskt även om det är det som gått mindre bra som oftast kommer fram då man snackar/tänker på om hur dagen har varit.. Men men det är bara att bita ihop och göra sitt bästa. Lite nervös över hur det kommer att bli till hösten, kanske man måste försöka att söka runt lite så att man inte står som arbetslös till hösten. Vi är ju rätt många nya sköterskor som konkurrerar om tjänsterna till hösten.

Idag är jag ledig och schemat är fullspäckat med trevligheter. Vaknade upp bredvid min lilla gris som är allt annat än morgonpigg, älskar känslan av att veta att denne sötnos är MIN MIN MIN :) Sen så har jag ätit mysfrukost hemma utan stress och snart ska jag ut och cykla ett ganska långt pass tänkte jag,  sjukt fint väder ute idag!!! Å så vid tiotiden ska jag möta upp en av mina närmsta vänner, Stina, å så ska vi picknicka och bada :) Salladen är redan förberedd, ska bara hacka ner ett ägg innan jag far:)

Ikväll så ska jag träffa släkten som kommer till stan för middag med mig på Costas, sjukt nice det!!! Återkommer med recension av stället, har aldrig ätit där förut men har velat det länge:)

Nä nu väntar solen på mig, jag är ett solskensbarn ju ;)

Mitt rätta element!!


Kommentarer
Postat av: Viktkamp

Du är med all säkerhet superduktig sjuksköterska =) Alla är vi barn i början, våga fråga =) Lycka till i framtiden!

2011-07-06 @ 21:42:05
URL: http://viktkamp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0