Annika - Sjuksköterska!

Nu är det klart, har nu avslutat 3 års studier på Sjuksköterskeprogrammet och kan nu kalla mig för sjuksköterska. När Legitimationen kan jag dessutom tituleras Leg Sjusköterska Annika!!! Helt jäkla ofatttbart.. Men kul! :) Fick en underbar avslutningsdag som började med en promenad i regnet / fika nere på stan med Oskar som skulle åka hem till Stockholm senare på kvällen. Sen blev det Gyllene Tider för hela slanten hemmavid medan jag flummade runt och gjorde allt annat än att piffa till mig inför examensceremonin.. ;) Men tillslut kom klänningen på och håret både palttades och fluffades till för att få den rätta looken;) Pjucksen åkte på som inte hade prytt mina välvårdade fossingar sedan min morbrors bröllop för måånga år sedan. Men de gick på och jag kunde hyfsat föra mig i dem :)

Blev mys på filten med lite bubbel och choklad tillsammans med några i klassen och sen så drog examensceremonin igång med tal och musik och broschutdelning. Blev så berörd av första talet så jag börhjade gråta då han talade om att vissa människor inte har samma förutsättningar och ojmlikheter i samhället. Att Emil gick fram och spelade Anthem på sin trumpet gjorde inte saken lättare.. Tårarna rann och jag kände mig alldeles borta i tankarna. Mkt fint alltihopa och imponerad av Sofias förmåga att tala inför stor folksamling.

Efter ceremonin blev det middag och fika hemma hos min underbara Storebror och Svägerska tillsammans med familjen och ett par nära vänner:) Bosse saknades av alla men han fanns med oss alla i tankarna <3 Så sjukt glad över att jag träffade honom och att det blev vi tillslut <3

Mamma och Pappa var finast av alla, pappa hade på sig ny kostym och mamma hade nya fina kläder också, jättejättefina. Älskar dem verkligen!!! Och mina bröder!!!! Sjukt många utropstecken men jag blir så glad då jag tänker på vilken underbar familj jag har:) Min älskade farbror och faster kom också och delade den stora dagen med mig :)

Blommor, presenter och sjukt många kramar samt underbart god marängtårta avslutade kvällens festligheter:)

KRAM PÅ ER ALLA!!!

Kommentarer
Postat av: ♥ Carina ♥

Tack för titten igår! Det var roligt att ni kom förbi :)

Vi ses snart igen!

Kram

2011-06-12 @ 20:42:41
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Bodypalace

trevlig oh läsvänlig blogg du har )(

2011-06-12 @ 21:51:55
URL: http://bodypalace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0