Fin text

Hade tänkt skriva av texten som min älskade mamma skrev på mitt grattiskort som jag fick då jag tog min sjuksköterskeexamen. Sjukt fint skrivet, gästerna fick tårar i ögonen.. <3

"Du har valt ett yrke som kommer ge dej många glädjestunder, men även många jobbiga situationer.
Trots att vården mycket utvecklas i teknik och apparater så glöm aldrig bort människan som ska ta emot all information. Försök att finna tid att stanna upp och lyssna, då kommer du även att finna ord.
Att vara närvarande är viktigt, men även att ta ett steg tillbaka och ge utrymme är lika betydelsefullt.
Ja är övertygad att du har fått med dej aööa bitar efter dina egna erfarenheter, därför är jag extra stolt och glad att det gått så bra för dej och vi önskar dej lycka till med många utmaningar."


Kommentarer
Postat av: ♥ Carina ♥

Så fint! Hon är klok din mamma :)

2011-06-23 @ 12:05:22
URL: http://cinacarina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0