Anorexia

Träffade en väldigt tunn tjej idag på praktiken med diagnosen Anorexia nervosa. Ja vad ska jag säga? Kändes faktiskt inte jobbigt att snacka med henne och möta henne som jag trott att det skulle göra. Och det faktum att det inte kändes jobbigt tycker jag är bra för jag ser det som en styrka hos mig att jag nog kommer klara av det i fortsättningen åxå. Har haft en tanke på att jag kanske inte skulle ha den inre kraften att orka möta dessa personer och hjälpa dem som jag så gärna skulle vilja kunna göra. Mötet idag blev alltså en "positiv" upplevelse från min sida.

Vetskapen om konsekvenserna på kroppen - jaaa den är dödlig! samt veta hur man kan känna det (inte likt för alla förstås) gör att jag står starkare på jorden än om jag inte hade gått igenom skiten. Glad att jag gjorde bort det då jag var relativt ung. Värre för dem som drabbas vid senare år då man ska bli vuxen och skaffa sig utbildning, jobb, familj osv.

<3 Ler å Långhalm <3

Kommentarer
Postat av: ♥ Carina ♥

Vad fina ni är ♥

Jag får tårar i ögonen när jag läser ditt inlägg ( jo, jag är ju en blödig jäkel :) )Jag vet ju vad ni gick igenom men ändå inte. Man kan nog inte förstå om man inte varit där själv.

Men jag vet att din goa mamma var ett stort stöd och den tiden gjorde säkert era band super tighta.

Du är stark gumman - tvivla inte på det!

Varma kramar

2011-03-02 @ 18:54:42
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: mamma

Detta är så djupa minnen som aldrig man glömmer men jag har som dej Annika lagt det i mitt cv och kan idag känna samma styrka som då ,när jag möter människor i olika skeden i livet kanske framförallt anhöriga som är rädd att deras makar/män ska dö då känns det intye obekvämt att prata om det och att ha styrkan att visa att man blir berörd i olika skeden men att även sätta upp regler och vara bestämd är något som denna tid har lärt mej.Kram gumman älskar dej

2011-03-03 @ 10:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0